Tuesday 24 May 2011

Wajdi Dan Muzik... Negatifkah muzik itu?

Wajdi dan muzik....
Sebut pasal muzik ni... Ada yang suka, ada yang benci, ada yang endah tak endah...
Tapi apa apa pun, Anonymous Wajdi tak boleh hidup tanpa muzik....
That's a fact yang tak dapat disangkal....
Terdapat pelbagai stesen radio di Malaysia ini, tapi antara yang paling saya minat X fm...
Dorang sekarang dah evolve dari just mainkan lagu anak anak tempatan menjadi satu radio rock...
Dari radio ni la saya knal band macam 7collartshirt, bagak, the azenders, projek pistol, they will kill us all dan banyak lagi... Korang jangan lak pikir saya tak layan lagu lagu band luar.... Untuk pengetahuan korang, saya juga peminat tegar Avenged Sevenfold, Billy Talent, Papa Roach, dan banyak lagi la.... Apa apa pun, saya cuma nak  korang jangan la babitkan muzik dengan semua benda benda yang tak berfaedah... Memang sometimes muzik leh jadi pengaruh tak sihat dalam life kita tapi bukan semua... Contohnya, kalau budak budak pergi gigs kat Malaysia ni, sambil dorang melayan lagu band band favourite dorang, dorang mosh, berpeluh semua tu kan satu jenis senaman gak... Tak ada pun band band yang minta peminat dorang layan benda benda negatif macam drugs, alcohol, bitch semua tu.... Muzik just a platform that can help people to release their stress... Apa apa pun, kita kena la jadi cerdik dan menolak benda benda negatif yang boleh merosakkan kita... Kita ada akal, jadi gunakanlah akal tu sebaik mungkin.... Kalau ada artis yang perangai tak bape nak best, jangan la ikut... Saya bagi contoh Maher Zain... Dia gunakan muzik as a platform untuk berdakwah... Bagus kan tu... Jadi, bukan setiap benda berkaitan dengan muzik adalah negatif... That's it for now... Thanks for reading... Take care... Thank you... Jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment