Wednesday 25 May 2011

English or Melayu?

Hye semua... Anonymous Wajdi kembali lagi... Saya tertarik untuk menulis tentang tajuk ini kerana ramai pihak berdebat tentang kepentingan English dalam kehidupan di dunia moden ini... Saya juga lihat ramai kawan saya yang turut menulis blog, menulis post mereka dalam English... Saya tak nafikan kepentingan English dalam dunia ini tetapi kita sebagai orang melayu janganlah menidakkan bahasa kita sendiri... Jangan anda fikir saya kolot kerana saya juga pengguna English yang kerap.. Saya seorang peminat gusti... Ini membantu meningkatkan kemahiran saya dalam English, tak perlulah saya beritahu kenapa... Korang ade akal.. Ya kan? Kalau anda berniat menggunakan English as a medium untuk membuat masyarakat fikir bahawa korang cool or whatever, saya cuma leh gelakkan anda saja... Lambat atau cepat, satu hari nanti anda pasti akan digelakkan oleh orang ramai... Gunakan lah English dengan niat untuk menambah ilmu kita dalam dunia ini... Tak perlu berlagak, kerana kalau anda rasa anda hebat menggunakan English, pasti ada yang lebih hebat dari anda... Bahasa Melayu, Malaysia whatever yang orang panggil kalau tidak kita sendiri guna, mustahil Sivaji The Boss nak guna... So, fikir fikirkan la.... That's it for now...
Thanks for reading... Take care... Thank you.... Jumpa lagi.....

No comments:

Post a Comment